Pages

Saturday, January 31, 2009

农历新年

农历新年,悄悄在我身边走开了。

当我还没来得及反应,这么重要的节日已成了过去式。

回想N年前,令我期待的不是新的一年而是农历新年。

30晚的那个夜里,和家人团圆往往是我的最爱,好久不见的亲戚全都聚在一起。

我,为自己许了很多愿望……

今年,我……

是不是长大了,无法再像以前那样,无忧无虑的和大家一起玩乐?

这次回来让我想了好多问题,好多好多。

原本,我打算回来读书,应付4/2的考试,但是总是没有那个心情。

怎么办?(Thinking……)

“既来之则安之”,我既然无法专心读书,唯有回到KL再继续吧~

你们又如何过这农历新年呢?

和你们在一起的岁月已经不久了,这5月我们就要毕业了。

你们想好你们的前途了吗?

我又怎么办呢?我的前途会是如何呢?

Honestly, I am angry of myself.

Why I can’t maintain the determination?

My English is so terrible. I can’t keep the spirit to improve my English.

I am very lazy. This few days I felt sleepy and do not have the mood to study.

Then, how about my further exam?

I still can get a good result?

I am worry about my future. First would be money.

Where can I earn money since I still do not work?

May I always take from my family?

NO! Then, where should I?

I think I should keep my brain at the best condition.

Chance will not appear in front of you, but is you finding the chance!

No comments: